Dworp!!!!

Dworp in enkele woorden samengevat:

VERMOEIEND, MAAR OOOOH ZOOOO ...
                    
                   FANTASTISCH                                       GESLAAGD
                                               GRENS VERLEGGEN
GENIETEN                  
                                        SUPERLEUKE SAMENWERKING






Ik ben tijdens deze drie jaar enorm geëvolueerd in mijn muzische kijk/ doen! Dworp, de lectoren, de muzische sessies, ... hebben hier dan ook een hele grote rol in gespeeld. BEDANKT!

Vroeger (lagere school):
  • Kleurplaten inkleuren, was nooit tevreden, buurmeisje haar kleurlaat was mooier ingekleurd dan die van mij. Ik kreeg weinig of geen bevestiging van mijn werk.
  • Ik moest iets doen met het creative in mij. Ik ging zelf dingen maken zoals kledij, poppen, ... Ik was altijd geweldig blij als ik mijn resultaat zag! Geen na-aperij, maar gewoon Maaikes creatie!
Middelbare school:
  • Eerste middelbaar moderne: topleerkracht! Ze liet ons, ons eigen werk maken. Ze liet geen voorbeelden zien, leerde ons nieuwe technieken aan, ... Dergelijke beeldles had ik nog nooit gehad, maar deze lessen waren dan ook gewoon TOP!
  • Vervolgens ben ik overgestapt naar sociaal technische vorming, zo naar sociaal technische wetenschappen en als laatste gezondheids- en welzijnswetenschappen. In deze richtingen was helaas geen sprake meer van dergelijke beeldlessen. We werden gedwongen telkens dingen na te maken, ... Als ons resultaat niet goed genoeg was, werd dit uitgegomd. Verschrikkelijk gewoon.
Hoge school: Lerarenopleiding lager onderwijs:
  •  Het namaken was al een automatische geworden, en dan leerde ik mevrouw Ivens kennen. WOW, het woord "knutselen" werd onmiddellijk uit onze woordenboek geschrapt! In het begin, heel bizar ... terug zelf kiezen wat en hoe we dingen willen ontwikkelen/ creëren. Nadien, leuk! Mezelf terug kunnen uitleven zoals ik het altijd al gewild heb!
  • De lessen beeldopvoeding en muziek hebben me terug laten openbloeien als mens. Zoals je kon zien op mijn muzobox staan muzieknoten centraal in mijn muzische groei. Een notenbalk gaat ook steeds verdermet ups en downs. Muziek inspireerd me enorm in het muzische.
  • Mezelf durven geven! Dan denk ik vooral aan de Opera die we hebben gespeeld in Dworp! Dit allemaal door de goede begeleiding die ik heb gekregen gedurende deze 3 jaar! Ik ben ervan overtuigd dat ik deze muzische kijk zal doorgeven aan mijn kinderen van de klas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten